Waarde medereizigers - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu Waarde medereizigers - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu

Waarde medereizigers

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

08 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Hier dan die vrijbuiter weer, die tijdens het pakken weer even aan zijn tijdlijn-genoten denkt en alle anderen die meereizen op zijn pad.

Mooie foto’s van onze projecten passeren de laatste tijd op facebook bijna dagelijks. Ze houden ons zo op de hoogte hoe zij bezig zijn en laten zien dat de kinderen duidelijk leren doormiddel van goed onderwijs, door goed opgeleide onderwijzeressen. Het niveau van de Montessori scholen is goed. De lat ligt hoog.
Er is zelfs sprake van uitbreiding vanwege de vele aanmeldingen. Via internet gaan er acties rond waarbij digitaal kinderen te adopteren zijn, waarbij maandelijks contact tussen kind en digitale ouder mogelijk is.
Ach ja, tijden veranderen, ontwikkeling gaat door.

Ook bereikte ons een foto van Nonscha, een van onze juffen in Mawotsheni, waarop ze samen met de kleintjes bezig was in de moestuin. Een pracht gezicht en voorbeeld van “jong geleerd, oud gedaan”, copy/ paste ☺. Dagelijks kookt o.a onze vrijwilligster Chantal er de grote maaltijd voor de kleintjes, in de nieuwe keuken naast de kindercréche.

Via de post uit Zuid Afrika werd mij gevraagd of ik twee sets voetbal kleding mee wilde nemen. Voor twee verschillende teams dus.
Nu zijn er de laatste jaren aardig wat oude voetbal kleding die kant op gegaan en hebben we daarmee aardig wat teams heel erg blij gemaakt. Toch deze kleding slijt ook daar.
Afgelopen keer heb ik shirts meegenomen voor de voetbalclub van Mawotsheni, omdat zij zich in hadden gezet voor klussen op ons project aldaar.
Deze keer werd er door Celena om gevraagd, voor twee teams die zich hebben ingezet voor de kindercréche die nu wordt gebouwd en de moestuin die nu wordt aangelegd.
Ondertussen, een week verder zijn de netwerken aan het rollen gegaan en deze keer vertrek ik zelf met 15 shirts en broekjes van SEW Nibbixwoud. Die hebben straks een senioren elftal in de Transkei actief. De foto zal het laten zien. De andere set kleding komt uit Amsterdam.
Met dank aan Vera Wals en Hein uit Amsterdam.

Binnenkort meet vanuit Zuid Afrika.

• 08 Oktober 2015 - 17:33

Ellen Boschman:

succes Wil, en het ziet er allemaal veelbelovend uit!!
    Goede tijd!

• 09 Oktober 2015 - 10:41

Bernadette:

Hallo Wil,
    Goed om te lezen dat je weer on THE Road bent.
    Smaakt xkosa brood naar " broeder"?
    Het ziet er namelijk wel zo uit.
    Werk ze!

• 09 Oktober 2015 - 15:15

Stichting Obonto:

Hoi Wil,

Veel plezier en succes bij de opening van Sidabaneni pre-school. Maak er een mooie tijd van in Transkei en doe onze vrienden de groeten!

• 15 Oktober 2015 - 15:38

Jeannet:

Hoi Wil, Je doet het toch allemaal maar weer. Ik hoop dat ze daar beter voetballen dan hier. Tot gauw. X