Het laatste nieuws - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu Het laatste nieuws - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu

Het laatste nieuws

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

02 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Terug op Nederlandse bodem was even wennen. Van 25 graden naar het vriespunt is nogal een omslag. In Zuid Afrika hebben we weer veel kunnen doen wat jullie hebben kunnen lezen in voorgaande artikels. Hier op volgend een klein overzicht van de acties die zijn geweest en die nog gaan komen.

Gelijk was het aan de slag bij scholen gemeenschap Oscar Romero in Hoorn, die o.a. onze stichting had uitgekozen om twee weken actie te voeren met hun 1700 leerlingen.
Hiervoor deed ik samen met sticting Michael Wings presentaties voor alle klassen 1, 2 en 3. Een geweldige ervaring. Ik zou het graag op veel meer scholen 'Willen Doen'. Hierover meer wanneer we weten hoeveel er is opgehaald.

Bij de vrouwen van NU in Zwaagdijk ging alles van een leien dakje. Tja, dat is een soort van thuisactie op geboortegrond. Heel gezellig en veel bekenden.

In Amsterdam zijn de stagiaires van de Hogeschool van Amsterdam druk met het organiseren van het benefiet feest, wat de 15de mei wordt gehouden in Amsterdam. Natuurlijk is een ieder daar welkom :) Hierover kunt u alle informatie vinden op de website www.willenendoen.org.

Het afgelopen weekend zijn we met vrijwilligers wederom actief geweest in Amsterdam. De stad was vol, geen doorkomen aan, het was koud, maar mocht de pret niet drukken. Er was een optreden georganiseerd op het homo monument, wat een succes was. Nogmaals dank voor iedereen die daar een steentje aan bij heeft gedragen. Bij deze de link naar het filmpje van deze actie :)

Er staan de komende maanden verschillende acties in de planning, waarvoor wij vrijwilligers nodig hebben. We proberen aanwezig te zijn op de markt in Nibbixwoud, wat de 7de july wordt gehouden.
We willen ook actief gaan zijn op de Lappendag in Hoorn.
Ook het eerste weekend en derde weekend in augustus zijn er acties in Amsterdam. Ook hiervoor zijn wij op zoek naar vrijwilligers. Geïnteresseerden kunnen zich melden via willendoen@gmail.com, of mij even bellen op 0617878385.

De 40MM komt er ook aan. Zij hebben ons al twee maal gesponserd en wij maken daarom graag reclame voor hen. Deze wordt gehouden op de 11de mei. Helaas kan ik daarbij niet aanwezig zijn.

Bij deze iedereen veel dank en hoop velen van jullie te gaan zien in de toekomst :)

Neem een kijkje op www.willenendoen.org, waar Maarten momenteel druk mee bezig is en wat er geweldig uitziet. Hier kunt u ook zien waar wij voor staan en wat wij willen bereiken. Ook staat daarop duidelijk vermeld waar de donaties voor gebruikt worden.
Wij zoeken donateurs, om de maandelijke kosten van de projecten die wij steunen te kunnen dekken.
Ons bankrekeningnummer in Nederland is : Rabobank 137977387

• 03 Mei 2013 - 11:44