'Sisonke' - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu 'Sisonke' - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu

'Sisonke'

Door: Wil Groot

Blijf op de hoogte en volg Wil

18 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Spetterende benefietavond stichting Willen & Doen
Samen met Peter Faber stonden we sterk voor AIDS-wezen in Mawotsheni

Om de strijd aan te gaan met HIV en AIDS in Zuid-Afrika organiseerde stichting Willen & Doen op woensdag avond 15 mei een benefietavond vol entertainment, muziek en cabaret. De avond vond plaats in Amsterdam, en werd gepresenteerd door Peter Faber. Het beloofde een spetterend event te worden en was het ook. De opbrengst is voor één specifiek project in Mawotsheni. Stichting Willen & Doen is in 2007 opgericht

In Mawotsheni staat ‘Sisonke’ centraal

De opbrengst van de benefietavond, waaraan iedereen belangeloos meewerkte, gaat naar een project in Mawotsheni, net buiten Coffeebay. Bij dit project draait alles om samenwerking: ‘Sisonke’ (Zuid-Afrikaans voor ‘Samen staan we sterk’).

Door ervaringen met eerdere projecten weet Willen & Doen als geen ander dat er meer nodig is dan opvang van AIDS-wezen alleen. In Mawotsheni wordt daarom gewerkt aan duurzame verandering. Naast opvang gaat het om medische ondersteuning, onderwijs, landbouw en zelfredzaamheid.

In Mawotseni is een plek gecreëerd waarbij de gemeenschap zich betrokken voelt, waar jullie in eerdere berichten over hebben kunnen lezen. Het uiteindelijke doel is de realisatie van structurele verbeteringen in de omgeving.

Spetterende optredens volgden elkaar op. Peter Faber presenteerde de avond belangeloos met zijn lustere acts  Martin Sppee bracht op Amsterdamse wijze het publiek aan het lachen en zong het Amsterdamse lied. Fantastisch was de veiling en de Nonnen eindigde met een spectaculaire dans. Het geheel werd georganiseerd door stagiaires van de Hoge School van Amsterdam die het afgelopen jaar stage hebben gelopen bij Willen en Doen.

Behalve Peter Faber, die op geheel eigen wijze de diverse acts aan elkaar prate, zijn er optredens geweest van o.a. SilverLight en cabarettalent Karel Sanders. Zelf presenteerde ik Willen & Doen, hoe wij zijn begonnen, wat wij hebben gedaan en het Mawotsheni-project.
Bernadette Zevenhuizen werd de ‘Will of Fame’ uitgereikt vanwege haar grootse inzet voor de stichting, de kinderen.

Nogmaals willen wij ook alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet die de avond tot een succes te maken. Het is geweldig dat zoveel mensen zich inzetten. De afgelopen weken zijn er ook kinderen geweest die actie hebben gevoerd. Zie foto.
Samen staan we sterk, Sisonke :)

Wij zijn te bereiken via www.willenendoen.org
Telefonisch op 0617878385
willendoen@gmail.com
Donaties; reknr; 137977387 tnv Stichting Willen en Doen

• 20 Mei 2013 - 12:16

Aaf:

hoi wil mooi dat het weer een succes was ga zo door gr dikke zoen

• 24 September 2013 - 16:47

Aaf:

Hoi wil een goeie reis gehad en weer lekker in de vertrouwde omgeving van alle kinderen wat zullen ze weer blij zijn om je te zien succes tot hoorns dikke zoen