Urgentie; Cirque Classique - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wil Groot - WaarBenJij.nu Urgentie; Cirque Classique - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wil Groot - WaarBenJij.nu

Urgentie; Cirque Classique

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

17 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal,

Hier dan even een bericht over het concert waar wij heel druk mee bezig zijn momenteel, wat ik graag met jullie allemaal wil delen.
De organisatie gaat heel goed. Het programma ziet er geweldig uit en Peter Faber is een geweldige vent, met wie ik in het werkveld hier veel raakvlakken heb.
Bij deze dus het persbericht en ik hoop van jullie allemaal reactie te krijgen en natuurlijk het mooiste zal zijn jullie allemaal te zien.
Groet van Wil

Urgentie: Hoog

PERSBERICHT
Stichting Willen & Doen
Amsterdam, 13 oktober 2011

Peter Faber voert benefietconcert Cirque Classique naar climax

Om de strijd aan te gaan tegen babysterfte in Zuid-Afrika presenteert Stichting Willen & Doen op donderdag 20 oktober in de Amsterdamse Westerkerk het benefietconcert Cirque Classique. De opbrengst van dit unieke concert gaat naar een Kliniek, waar HIV-geïnfecteerde moeders met hun te vroeg geboren baby's veilig en onder hygiënische omstandigheden kunnen worden opgevangen en begeleid. Cirque Classique wordt een bijzondere avond, waarbij klassieke muziek wordt gecombineerd met acrobatische acts en dans. De presentatie is in handen van de Nederlandse acteur Peter Faber. Op geheel eigen wijze zal hij als rode draad het concert en alle bezoekers naar een climax voeren.

Faber, die zich ook inzet voor hangjongeren in Amsterdam-Noord, heeft grote bewondering voor Wil Groot, initiatiefnemer van Willen & Doen: "Wil Groot biedt met zijn stichting (wees)kinderen, moeders en baby's kansen om hun positie te verbeteren. Hij weet hoe belangrijk het is voor de toekomst om kansarme kinderen trots en zelfvertrouwen te geven. Wil Groot en ik delen die levensfilosofie. Ik vind het daarom een eer aan Cirque Classique te mogen meewerken. Het wordt een geweldige avond!"

Tijdens het benefietconcert verder optredens van onder andere de bekende Spaanse concertpianist José Núñez Ares, het internationaal gerenommeerde Amaryllis Trio en de Duitse tenor Andreas Post. Daarnaast treden op de quatre mains finalisten van het Prinses Irene Concours (Michel Xie en Lucas van der Vegt), zangeres Erica Yong en dansers van Paul Estabrook Danceworks. De acrobatische acts worden verzorgd door onder meer Hollands Got Talent–finalist en wereldkampioen Rhönrad: Boy Looijen, en acrobaten van Bencha Theater.

Kaarten á € 45 p.p. kunnen worden besteld op www.cirqueclassique.com.

Locatie: Westerkerk, Prinsengracht 281, Amsterdam
Datum: Donderdag 20 oktober 2011
Aanvang: 20:15 uur, zaal open 19:30 uur

Ik ben tot 4 november bereikbaar op 06-17878385. Daarna weer actief in Zuid Afrika, want er moet gebouwd worden :)
Voor informatie of donaties ga naar www.willenendoen.org

• 18 Oktober 2011 - 07:22

Jeannet Groot:

Hoi Willie, Geweldig, zijn er nog veel lege plaatsen? Tot donderdag, kus Jeannet

• 18 Oktober 2011 - 19:00

Dita:

Hoi Wil,

Ik ben helaas verhinderd, anders had ik graag gekomen!
    Liefs Dita