Zuid Afrika acties en Campagne, - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wil Groot - WaarBenJij.nu Zuid Afrika acties en Campagne, - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wil Groot - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika acties en Campagne,

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

06 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Zuid Afrika, acties en campagne :)

Morgen gaan Martin en ik weer naar Zuid Afrika om aan de slag te gaan bij de bouw van een kindercrèche, een winkel en een woning voor vrouwen en weeskinderen. Er is een grote groep bouwvakkers aangetrokken om de klus in twee weken te klaren. We kijken er naar uit wat er gaat gebeuren en houden jullie op de hoogte. Hopelijk gaat het weer geen parten spelen. Vooralsnog lijkt het warm te zijn en zonnig, daar we bericht kregen dat de stenen in de zon liggen te drogen en dat gaat goed. Dus duimen allemaal :)

Momenteel zijn wij druk met de postcodeloterij campagne. Ik heb mij ingeschreven voor Goede Doelen Ambassadeur en heb daarvoor veel stemmen nodig. Dit kan via onze website www.willenendoen.org door te klikken op “Stem en Win”. Als je stemt kun je een “Reis naar Bali” winnen. En als ik wordt verkozen tot ambassadeur kan ik 9 maanden ervaring opdoen bij allerlei verschillende projecten op de vijf verschillende continenten, wat heel leerzaam zal zijn en waar ik mij graag beschikbaar voor stel. Negen maanden betaald ontwikkelingswerk doen en daar verslag van doen is een droom :)

In de 10 dagen dat wij weg zijn, gaan de acties hier door. Zo wordt er in Café de Engel op de Zeedijk a.s zaterdag om 7 uur een Karaoke georganiseerd voor Willen en Doen. Vrijwilligers gaan er aan de slag te collecteren. Lady Dorothy Glamour zal de hostess zijn en met haar fluwelen stem de ‘Valentijn week’ inleiden. Dus mis het NIET :)

Ik zal jullie zo als gebruikelijk via mijn Wilhelmus op de hoogte houden van de ontwikkelingen in Zuid Afrika. Hopelijk willen jullie in de periode hier in Nederland het
campagnestokje van me overnemen door zelf te stemmen en door anderen attent te maken op wat gaande is door de link te versturen aan je netwerk via nieuwsbrieven en e-mails. Tja, dat
is actie reactie :)

De Wereld Veranderen: Een kwestie van Willen en Doen :)

• 06 Februari 2011 - 21:36

Pity Lont :

Voor die lieve Martin en Wil,
    Zoals de wind waait
    zonder op te houden
    niet altijd uit dezelfde hoek,
    zoals het vuur verwarmt
    zonder zelf warmte te verliezen
    zo kan ook jullie geest
    van alle kanten
    verwarmend werken
    en jullie taal verstaanbaar zijn
    als een kracht van binnenuit
    die meningeen bezielen kan.