Keiharde realiteit . . . . - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu Keiharde realiteit . . . . - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu

Keiharde realiteit . . . .

Door: Wil Groot

Blijf op de hoogte en volg Wil

16 November 2014 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Keiharde realiteit . . . . .
Licht . . . . . Paracieten en wormen, hulp is nodig !!!!

Berichten uit de Transkei komen dagelijks binnen. Lang leve internet en whatsapp. Toch is confronteren met de werkelijkheid soms heel hard. Het bericht deze zondag morgen was dan ook een klap in mijn gezicht.

Enkele dagen geleden kreeg ik bericht dat de kinderen van het kindertehuis een wormenkuur nodig hadden. Dit is in die gebieden halfjaarlijks een noodzakelijk kwaad. Hygiene is er anders dan bij ons. Voedsel ook.

Vanmorgen kreek ik bericht dat er een paraciet actief is, wat wonden veroorzaakt. Foto’s waren toegevoegd. De paraciet bijt, waardoor de kinderen jeuk krijgen en gaan krabben. Er ontstaan wondjes en die zijn gaan infecteren. Het hele kinderthuis moet gedesinfecteert worden. Nieuwe matrassen, lakens en kleding zijn noodzakelijk. Velen van de kleintjes hebben diarree. Met man en macht zijn ze er nu bezig. Hulp is nodig.

Momenteel is er geen elctriciteit en het plan is om zonne energie panelen aan te schaffen. Warm water is noodzakelijk voor de hygiene. Er moet een moestuin worden aangelegd. Geond eten is een prioriteit. Er moet worden geinvesteerd.
Jullie hulp is nodig!!! Stuur dit door aan jullie netwerken. Alle beetjes helpen !!!

Khaya Lethu/ Coram Deo is project nummer 1 momenteel. Het heeft direct hulp nodig.

Licht,
Als je wilt dat er licht is, ontsteek het dan zelf.
Je hebt lucifers om te ontbranden, een mens heeft zoveel, zoveel in beide handen…
Als je wilt dat er warmte is, maak hoog dan het vuur.
Je hebt woorden om kilte te doven, een mens heeft zoveel, zoveel kracht om in te geloven….
Als je wilt dat er liefde is, dan geef je iets van jezelf.
In troosten een veilig omarmen, een mens heeft zoveel. Zoveel steun om anderen te warmen. . . .
Als je wilt dat er licht is,, ontsteek dan jouw lamp.
In luisteren, beschermd meeleven, een mens heeft zoveel, zo heel veel groots om van zichzelf te geven. . . .
(Pity Lont haar reactie op reisverslag: Keiharde realiteit . . .1 sept. 2009 www.wilhelmus.waarbenjij.nu)
Laten wij samen Willen en Doen.

Doneer nu ! : NL50RABO0137977387
t.n.v Stichting Willen en Doen