Jubileum !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wil Groot - WaarBenJij.nu Jubileum !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wil Groot - WaarBenJij.nu

Jubileum !!!

Door: Wil Groot

Blijf op de hoogte en volg Wil

25 Mei 2018 | Nederland, Amsterdam

Waarde volgelingen. . . . .

Het is ondertussen al weer ruim 10 jaar terug dat Willen & Doen tot leven kwam. In het najaar 2007 vertrok ik naar Zuid Afrika om een droom te verwezenlijken. ‘Ga er voor,’ werd mij gezegd. Ik pakte mijn boeltje, richtte eventjes de stichting op, trok uit mijn omgeving een bestuur uit de kast, deed gezamenlijk wat onderzoek en vertrok naar Bloemfontein in Zuid Afrika.

Tien jaar geleden kwam ik terug uit Zuid Afrika. Mijn droom was een kindertehuis te openen voor aids wezen en mijn droom kwam uit. Met het bestuur hebben wij besloten om deze memorabele dag niet voorbij te laten gaan. Wij hebben besloten om hieraan een groot feest te bundelen, wat de 24ste juni is gepland. Aanvang 15.00 uur tot 19.00 uur in Dorpshuis- cafe de Werf in Hauwert.

Op het feest zal aandacht gegeven worden over alles wat wij hebben gerealiseerd, doch in korte presentaties. Er zal muziek zijn en ook wordt er kennis gedeeld over het boek waar wij momenteel mee bezig zijn. De geplande datum voor de presentatie van het boek is de 29ste juli in de Beurs van Berlage, te Amsterdam. Aldaar is Atlas 2018 actief, wat samenwerkt met de Wereld Aids Conferentie. Deze is actief vanaf 22 juli tot 2 augustus. Het grote congres wordt gehouden in de RAI en duurt vijf dagen. Zelf ben ik een actieve vrijwilliger bij Atlas 2018.

De hiv/ aids problematiek wereldwijd is enorm. Stigma, discriminatie, onwetendheid en angst zijn overal aanwezig. Zelfs in Nederland is er sprake van onwetendheid. Jongeren interviewden jongeren op het centraal station in Amsterdam op Wereld Aids herinnering dag op pinkster zondag. Het resultaat was treurig. Onwetendheid.

In Zuid Afrika lopen de projecten redelijk goed. Momenteel richten wij ons vooral op onderwijs, in de brede zin van het woord. Na schoolse activiteiten zijn in het leven geroepen om de kinderen te helpen met lezen en schrijven, nadat bleek dat 70% van kinderen van rond de 10 jaar noch kon lezen nog schrijven. Ook is men actief achter gesloten deuren jongeren het verschil van hiv en aids te leren.

Wel waarde dorpsgenoten,
De 24ste juni zijn jullie allemaal welkom en die dag leggen wij u allen uit wat er reilt en zeilt en zullen wij delen met jullie waar wij trots op kunnen zijn omdat jullie ons allen daarmee hebben geholpen.

Bij deze dus nogmaals; ‘Wij kijken er naar uit jullie allen te zien.’

Ps; Er wordt momenteel hard aan de website gewerkt. www.willenendoen.com

• 25 Mei 2018 - 21:14

Mark:

Ik zal er zijn

• 28 Mei 2018 - 12:32

Bob:

Hoi lieve man. Gefeliciteerd met het 10jr jubileum.
    Anko en Bob

• 29 Mei 2018 - 14:52

Jan En Riet Rood-Deen:

Hay die Wil,
    Wordt het een echt "Afrikaander Fees" Wil met Braai Bobolie en Vetkoek ?
    "Of moete we op stukke" Hopen aanwezig te zijn.

• 02 Juni 2018 - 10:04

Dita:

Gefeliciteerd Wil met dit mooie jubileum! Ik kan er die dag helaas niet bij zijn. Een gezellige middag X