Kermis is geweest, weer op pad :) - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu Kermis is geweest, weer op pad :) - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu

Kermis is geweest, weer op pad :)

Door: Wil Groot

Blijf op de hoogte en volg Wil

29 September 2014 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Hallo waarde lezers, hier dan weer even een bericht van mij, want ik ga weer op pad. Deze keer met Eddy en Harald. Eddy komt uit Belgie en gaat Willen en Doen daar vertegenwoordigen. Harald uit Noorwegen en hij wil daarbij ook zijn netwerk in gaan zetten. Dus grote veranderingen hoop ik, want ze gaan eerst een kijkje nemen op de projecten in de Transkei.

Het laatste jaar is er veel gebeurd. Er zijn veel acties geweest want we gaan door. Riff Micho heeft de rol van projectleider overgenomen en via facebook hebben jullie kunnen zien wat er de laatste 9 maanden allemaal is gebeurd. Goed werk doet hij daar. Nomapuzi, de crech leidster heeft ondertussen een hut op het project, wat het makkelijker maakt voor haar.

Acties. Tijdens de festivals zijn wij vooral als Nonnen actief geweest en hebben weer goed opgehaald. Een nieuw dansje wat erg goed overkwam. Dank aan alle medewerkers, jullie zijn TOP !!!
Ook werd er een vrijgezellenfeest gedaan voor de stichting, waarbij de aankomende bruid mocht gaan biechten bij de Zuiderkerk in Amsterdam. Ze haalden 500euro's op :) Heel mooi :)

Kermis in Hauwert is ook altijd een actie van mijn kant.
" Hallo Ome Wil, je bent er weer", kreeg ik regelmatig te horen :)
Eelco Groen kwam op mij af en vroeg of ik de maandag, want er was dan verkleed avond, of ik een jurk aan wilde trekken. " Alleen als je 500euro bij elkaar haalt voor de stichting, dan doe ik het.
Maandagmiddag hoor ik opeens zijn stem en hij vraagt de dorpsmenigte aanwezig of hij even aandacht mag. Hij haalt zijn vriendin er bij en gaat op zijn knieën en vraagt haar ten huwelijk :) Ze antwoordt volmondig, een zacht stemmetje overigens, JA :)
Dan vraagt hij weer aandacht. " Jullie hebben allemaal gehoord van ALS, de IJsbucket actie:, vraagt hij het publiek. Het publiek antwoordt JA :) " Wij willen hier een waterbucket actie gaan doen voor de plaatselijke homo die zelf een stichting heeft en jullie kennen hem allemaal". Natuurlijk haalt hij in korte tijd een zak geld op wat hij even later voor mijn neus zet en waarbij hij zegt het te kort aan te vullen samen met Bart Groot.Ik ben dus Jan, met de korte achternaam :) Conny, de plaatselijke kledingverhuur wordt gebeld en 's avonds is er een verpleegstersjurk voor mij, met blonde pruik. Daat sta ik dan. Moet zeggen dat ik heel veel fooi kreeg en nogmaals een donatie van 150 euro. Dus voor ruim 650 euro in een jurkje gaan is niet slecht, dacht ik zo :)
Ach ja, is voor het goede doel :)

Verder hebben we afgelopen weekend een personeelsfeest van Delta airlines gehad. Geweldig om daar even 800 op te kunnen halen :)
Dank je Raymond, Olav, Mo en de anderen :) Het was een fantastisch feest en heel gezellig :)
Mochten er onder jullie lezers interesse hebben voor onze aanwezigheid bij personeels- of vrijgezellenfeesten dan laat maar weten :-)

Ook zijn we actief geweest op het Barlaeus Gymnasium in Amsterdam. Prachtige opbrengst en heel gezellig. Het was de Hogeschool van Amsterdam in actie.

Momenteel ben ik actief op het ROC MBO zorg in Amsterdam west. Maar daarover een andere keer meer. 22 januari en met wereldaidsdag komen er van die kant acties.

Maar eerst dus Afrika.
Tot laters :)

www.willenendoen.org
Steun ons, een kwestie van Willen en Doen
NL50RABO 0137977387 t.n.v Rabobank te Amsterdam
Telefonisch bereikbaar op 0617878385


  • 29 September 2014 - 23:10

    Mark:

    Gaaf wil, toch heb ik het idee dat ik dit verhaal eerder gehoord hebt!

  • 30 September 2014 - 09:21

    Aaf:

    Hoi wil goeie reis veel plezier en de groetjes aan nomapusi en poem hopen dat er weer veel gebeurt is en gaat gebeuren tot hoorns dikke zoen xxx groet Aaf

  • 30 September 2014 - 19:06

    Frances :

    Hele fijne reis gewenst en veel plezier ome Wil;) Mooi verhaal om te lezen.
    Groetjes Frances.

  • 30 September 2014 - 22:25

    Dita:

    Een goeie reis en veel plezier en succes Wil XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Als er mensen zijn die actie willen ondernemen, mail ons dan op willendoen@gmail.com dan kunnen wij jullie eventueel ondersteunen met foldermateriaal etc. Onze website is www.willenendoen.com Jullie kunnen daar zien wat wij de afgelopen jaren hebben gepresteerd en wat wij Willen en Doen. Ons bankrekeningnummer in Nederland is : Rabobank NL50RABO0137977387 t.a.v Willen en Doen Wij zijn telefonisch te bereiken op 06-17878385

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 386359

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Kermis is geweest, nu weer op pad :)

18 Oktober 2007 - 03 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: