Peter Faber en Martin Spee presenteren . . . - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wil Groot - WaarBenJij.nu Peter Faber en Martin Spee presenteren . . . - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wil Groot - WaarBenJij.nu

Peter Faber en Martin Spee presenteren . . .

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

09 Augustus 2018 | Nederland, Amsterdam

Peter Faber en Martin Spee presenteren: “Droom van een Vrijbuiter!

Het is vrijdag de 27ste juli. Ik krijg bericht vanuit de Beurs van Berlage dat mijn boeken zijn gearriveerd. Ik spring op mijn fiets en rees de Amsterdamse binnenstad door naar mijn doel, de menigte toeristen ontwijkend. Even later loop ik met een doos de expositie ruimte binnen. De andere vrijwilligers aanwezig scharen zich gelijk om mij heen. Dan heb ik het eerste exemplaar in mijn handen. Ik krijg een grijns op mijn gezicht die er de rest van de dag niet meer afgaat. Wat denk je Wil? Daar kan je trots op zijn, hoor ik mijn omstanders zeggen. “Mijn droom is uitgekomen”, is wat ik denk. Trots? Ik ben trots op iedereen die mij daarbij geholpen heeft. Mijn West Friese inslag komt gelijk naar boven. ‘Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.

De volgende dagen gaan voorbij als een intercity. Markt in het Vondelpark, waar ik twee keer wordt geïnterviewd door pride tv. Op Salto radio komt er elk uur een jingle langs waarin ik met mijn boek naar voren wordt gebracht. Het thema van de gaypride dit jaar is helden.
De 22ste juli ging het wereld aids congres van start. Als vrijwilliger was ik beschikbaar in de RAI bij het congres op de markt aldaar en op de Beurs van Berlage bij de expositie I WILL SPEAK, waarin de huidige situatie HIV en Aids wereldwijd naar voren werd gebracht. Prinses Mabel was verschillende keren actief in de Beurs en ook in de RAI. Chapeau voor deze prinses. Zij doet werkelijk heel goed werk. Lof, lof, lof!

De 29ste juli was de boekpresentatie in de Beurs. Publiek was al op tijd aanwezig. Familie, vrienden, bekenden en ook vrienden die ik al jaren niet had gezien. Robert Witlox opende de presentatie en gaf de microfoon door aan Martin Spee. Na een kleine intro zong hij het lied van Ciske de Rat, waarna hij het stokje doorgaf aan Peter Faber, met wie wij al sinds 2011 samenwerken. Met de Ciskes heb ik in Kaapstad gewerkt. Vloeiend bespeelde Peter in het kort het publiek. Hij had een boek in zijn handen en prate mij het toneel op, omdat hij deze wilde overhandigen aan mij, het eerste exemplaar. Met dezelfde snelheid griste hij het weer uit mijn handen, waarop hij zei de eerste te willen kopen. Hij stopte mij €20,- in mijn handen en de deal was gemaakt. ‘Koop allen een boek, want de opbrengst is voor de kinderen,’ waren zijn laatste woorden. Nu was het mijn beurt.
Kort en krachtig maakte ik duidelijk dat dankbaarheid vooral was naar iedereen die de laatste 11 jaar op mijn pad heeft meegelopen. Dankbaarheid naar hen die mijn droom hebben doen verwezenlijken.
Bij deze citeer ik feiten betreffende hiv/ aids, opgesteld door Marjolein Annagarn:

‘Mensen met hiv, die succesvol behandeld worden, kunnen het virus niet overdragen aan hun partners, kunnen gezonde kinderen krijgen en hebben een levensverwachting die gelijk is aan iemand zonder hiv.’

Mijn droom is verwezenlijkt hier, maar nog niet in Afrika en op de andere continenten.
Daarna gaf ik het stokje door wederom aan Martin, die al 10 jaar meeloopt op mijn pad. Hij zong Laat me, van Shaffy. Hij liet iedereen duidelijk weten dat ik verlegen wordt van complimenten. Het laatste refrein zong hij Laat Hem zijn eigen gang maar gaan. Het geheel is op video te zien op de website, bij boek. Kort en krachtig en precies 30 minuten.
Robert sloot het geheel af.

Dankbaarheid, ja, aan iedereen.
Vanaf 12de tot en met de 17de augustus ben ik in Hauwert en signeer 'Droom van een Vrijbuiter' aldaar op Tuinstraat 8. Contact mij op 0617878385 of via www.willenendoen.com. Iedereen is welkom.
Groet van Wil

  • 11 Augustus 2018 - 11:23

    Tonie Theel.:

    Hoi Wil,

    Je kent ons vast nog wel, wij wonen in Noordeinde, en zeven jaar geleden ben je bij ons langs geweest.
    We hadden toen een "brocante"markt georganiseerd, met als doel: geld inzamelen voor jullie stichting.
    Natuurlijk volg ik alles via de website, en zie telkens weer hoe goed je/jullie bezig zijn.
    Waanzinnig dat er nu een boek is verschenen die ik dan bij deze graag wil bestellen.
    Wellicht moet ik eerst geld overmaken, en dan wordt het verstuurd?
    Ik hoor het graag van je.

    Hartelijke groeten,

    Peter& Tonie Theel,
    Noordeinde 7,
    1485 ET
    Noordeinde.


  • 11 Augustus 2018 - 16:31

    Mark:

    Trits op mijn oom

  • 11 Augustus 2018 - 19:14

    Roos Van Der Klaauw:

    Dag Wil.

    Je mag zeker trots zijn.
    ik heb net je verslag gelezen van de boekpresentatie.
    En een uur geleden je gezien op t.v.N.H. waar je het boek aan Koos overhandigd.
    wat een verrassing.
    Ik ben reuze benieuwd naar het boek.
    we hebben afgesproken dat je het komt brengen.
    ik hoor wel of per mail wanneer het je uitkomt.

    lieve groeten,
    nicht Roos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Als er mensen zijn die actie willen ondernemen, mail ons dan op willendoen@gmail.com dan kunnen wij jullie eventueel ondersteunen met foldermateriaal etc. Onze website is www.willenendoen.com Jullie kunnen daar zien wat wij de afgelopen jaren hebben gepresteerd en wat wij Willen en Doen. Ons bankrekeningnummer in Nederland is : Rabobank NL50RABO0137977387 t.a.v Willen en Doen Wij zijn telefonisch te bereiken op 06-17878385

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 850
Totaal aantal bezoekers 384988

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Kermis is geweest, nu weer op pad :)

18 Oktober 2007 - 03 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: