Rolstoel - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu Rolstoel - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu

Rolstoel

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

11 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Even was ik invalide. Dit was vanwege een rolstoel die naar Zuid Afrika moest. Als vracht zou dat ongeveer 130 euro gaan kosten, maar de vriendelijke grondsteward van Britisch Airways nomineerde mij als invalide die zijn eigen rolstoel meenam. Dank je David :-)

Het is vrijdag 11 oktober. Vandaag opent Mavis haar pre school, oftewel kinder crèche. Mavis is de crèche juf die gehandicapt is en waarvoor Hannie een rolstoel heeft geregeld. Dank je Hannie, heel goed werk :)

De opening van de crèche was werkelijk een happening, waar het hele dorp voor uitliep en wat het hele dorp sponsorde. Een man met een grote buik gaf een schaap. Anderen gaven van alles, want het was een dorpsfeest, voor het openen van de crèche, deels gesponsord door de Oscar Romero school in Hoorn, voor Mavis, de juf in de rolstoel.
Tranen van blijdschap en dankbaarheid biggelde over haar wangen toen ze ons aan zag komen.
Foto,s laten dat later zien.

Social Development, department of Education en Healthcare waren aanwezig. Toen mij werd gevraagd een woordje te doen complimenteerde ik de gemeenschap voor al het vrijwilligerswerk en ook geld wat ze er samen in hadden gestoken om dit te feest te realiseren en dat deze samenwerking een voorbeeld mag zijn voor de overheids instanties. De samenwerking in de gemeenschap voor de juf in de rolstoel was fenominaal.

Het laatste nieuws was dat Social Development 692 miljoen rand op de bank achterhield. Hiermee horen kindertehuizen, kinder crèches en sociaal werk te worden gefinancieerd.
Door allen werd ik bedankt voor het ontwikkelingswerk in dit gebied. Ze beloofden allen hun best te doen.
Tja, soms heb ik moeite om mijzelf in te houden. Negentig procent van de kinderjuffen worden niet betaald. Ook het kindertehuis hier vlakbij, wat deels werd gefinancieerd door ons, krijgt geen steun van de overheid.

Wij hebben het voor elkaar gekregen om door het fiancieren van Mavis kinder crèche, deze instanties bij elkaar te krijgen. Het begin is er. :)

En we gaan door :)

Ondertussen is het hier avond. De lucht is donker. Hopelijk Gaat het regenen. Want het heeft al tijden niet geregend. Het is gortdroog. Normaal zijn de velden al geploegd en is het maais gezaaid. Tot nog toe gebeurd er niets. Men wacht op regen.

Via onze website kunt u alle informatie vinden voor als u ons wilt sponsoren. www.willenendoen.org
Ik ben bereikbaar op nummer 0031712340022

• 12 Oktober 2013 - 09:46

Aaf:

hoi Wil een oscar romero school in afrika wat geweldig dit heb je maar weer mooi geflikt een super project waar Mavis en alle kinderen van kunnen profiteren en dan ook nog een mooi beton pad voor de rolstoel wat zul je trots zijn en al die blije gezichten ga zo door had er wel bij willen zijn, ik ben zo vaak even in gedachten bij je, de regen is hier 24 uur lang naar beneden gekomen wie weet komt het jullie kant op . liefs en tot hoorns allemaal de groeten 1 van de 5 moeders xxx

• 12 Oktober 2013 - 09:52

Elly:

Weer top om te lezen Wil, ja elke overheid lijkt wel zelfde te zijn he! ik heb geld voor plakspullen en een pomp overgemaakt voor de rolstoel! No worries, no hurries!

• 12 Oktober 2013 - 15:07

Hanny:

Toch weer de instanties bij elkaar gekregen Wil en dat bij zo een positief project! Al steken ze er maar iets van op, dan is het weer een stapje vooruit.
    En van de samenwerking die dit project omringt, kunnen ze heel veel leren.
    Wat een mooi feest, daar had ik best wel bij willen zijn. Zeer verdiend Wil!
    Super dat het pad naar school toe ook klaar is. Wat zal dat een genot voor Mavis zijn. Ik zie haar stalen Wil! Enne de plakspullen mogen voor de crèche gebruikt gaan worden:-). Dankzij de vooruitziende blik van de rolstoel sponsor (Ligtvoet, Mediapoint) kunnen de banden niet lek raken. XX

• 12 Oktober 2013 - 19:38

Mark:

lache dat verhaal van die rolstoel ,keep on the good work!

• 12 Oktober 2013 - 23:54

Irma:

Geweldig!!
    Wat een mooi project en ook goed om te horen dat er nog mensen spontaan meehelpen zoals die steward

• 13 Oktober 2013 - 01:14

Akky:

Hallo Wil

Wat fijn weer ff wat te horen hoe het daar allemaal gaat super dat er een rolstoel is geregeld hoop dat ze er

Goed gebruik van kan maken wens haar in ieder geval heel veel succes met haar geweldige werk wat ze
    Daar allemaal doet voor al die lieve kids super !!!
    Ik wens jou ook weer heel veel succes en inspiratie toe en dat je nieuwe bakkie je nog heel veel reisjes kan laten maken doe voorzichtig en we hopen nog veel mooie en goede reacties van je te horen.

Liefs en knuf van je " zussie"

• 13 Oktober 2013 - 12:42

Erica:

Fantastisch lieve Wil en ga VOORAL door :-). Erica X

• 14 Oktober 2013 - 23:29

Olav:

hi wil en mack.

vanmiddag vroeg ik de portier of hij de regen even voor 5 minuten uit wilde zetten ,zodat ik naar huis kon fietsen...ik kwam droog aan ;-)
    ik zal hem morgen vragen of hij bij jullie de knop een dagje aan wil zetten .
    eerlijk zullen we alles delen...wij nog een beetje zon jullie een heerlijk buitje!?
    mooi te zien dat je de instanties daar bij elkaar hebt gekregen.
    mooi te zien waar we hier voor dansen ,tijd voor snel een nieuwe collecte...

goed dat je daar bent ,maar mis je hier ook!
    dikke knuffel
    olav

• 15 Oktober 2013 - 19:13

Tom:

Ha Wil & Mack,

Wat een prachtige berichten komen hier mijn laptop weer op rollen.
    Geweldig hoe je die rolstoel mee hebt kunnen nemen en vast en zeker was jij de perfecte invalide daarvoor ;-)
    Wat Olav al schrijft; wat jullie daar tekort aan regen hebben komt hier in overvloed en soms letterlijk muren naar beneden. Oneerlijk hè?
    Maar op zoveel wateroverlast zitten jullie daar ook weer niet te wachten.
    Jouw tomeloze inzet heeft dus óók nu weer de benodigde instanties bij elkaar gebracht om je niet aflatende droom te verwezenlijken. Chapeau en diep respect voor je lieve Wil.

Alle toi toi en het ga je/jullie goed.

Enjoy Mack and have a great time there. I am sure you will.

lfs, Tom