!!!!!!Werkervaring van de meiden in Afrika !!!!!!! - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu !!!!!!Werkervaring van de meiden in Afrika !!!!!!! - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wil Groot - WaarBenJij.nu

!!!!!!Werkervaring van de meiden in Afrika !!!!!!!

Door: Afra, Vera, Truus, Akkie, Anja en Phumlanie

Blijf op de hoogte en volg Wil

13 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Vandaag onze handen uit de mouwen. Emmers met koienstrond werden aangedragen. Vervolgens op de vloer van het Communitycentrum werden gegooid. Wij op onze knieën, samen met een lokale vrouw, met onze handen de strond over de vloer verdelen. Dit om de kwaliteit van de vloer goed te houde. Des te meer lagen op elkaar, des te harder de vloer. Dit wordt hier meestal door de vrouwen gedaan en wordt cowdang genoemd. Een aparte ervaring !!!!
Verder deze week diverse projecten bezocht. Een kliniek waar we verbandmiddelen hebben achter gelaten. Daarna naar een preschool, waar Mavis 70 kinderen onder haar hoede heeft in haar eigen huis!!!!
Door ziekte zittend in een rolstoel, maar toch met zoveel doorzettingsvermagen en positieviteit. Onvoorstelbaar !!!!!
Weer een plek waar Willen en Doen goed werk gaat verrichten. Er wordt een nieuwe preschool gebouwd, zodat Mavis haar huis weer voor haar zelf kan gebruiken.
Na het koiestrond smeren was het tijd voor een feestje. We wandelden door een stijgende en dalende omgeving naar een bruiloft. We werden hartelijk met zang en dans onthaald, alsof wij het bruidspaar waren.
Wij maakte foto,s van hun en zij van ons. Daarna op naar het "Voetbalveld". Heel veel pollen. De groenpleog van Hauwert zal hier heel wat werk kunnen verrichten. Er staan veel kinderen op ons te wachten. De shirts van Hauwert, SEW en West Friezen worden onder de kinderen verdeeld. Allemaal blije gezichten. Nooit meer shirts weg gooien dus. Op blote voeten met een echte westrijdbal wordt fanatiek gestreden. Fantastisch gezicht !!!!!
Geen gezeur om water bij een temperatuur van 30%. PHumlani, onze gids en manager van Willen en Doen, gaat voortaan iedere zaterdag met hen voetballen. Wie weet komt hiet ooit een nieuwe Ruud Gullit, of Cor Wals uit voort :) Het einde van ons avontuur komt in zicht.
Dit geeft een dubbel gevoel !!!!

Groeten Truus, Akkie, Vera, Aaf, Anja en Phumlani.
Als er mensen zijn die actie willen ondernemen, mail dan naar willendoen@gmail.com dan kunnen wij jullie eventueel ondersteunen met foldermateriaal etc. Het bankrekeningnummer in Nederland is : Rabobank 137977387 t.a.v Willen en Doen
Zij zijn telefonisch te bereiken op 06-17878385

• 13 Oktober 2012 - 22:46

Dita:

Dat was dus weer een week met veel ervaringen, leuk om te doen denk ik!
    Alvast een goeie terugreis, en de groetjes aan Wil.

Dita

• 14 Oktober 2012 - 11:44

Cor:

Had ik dit alles van te voren geweten, dan waren wij een stuk goedkoper uitgeweest met onze nieuwe vloer!
    Maken ons vandaag op voor onze eigen wedstrijd tussen Westfriezen en SEW.

Het zit er helaas weer bijna op voor jullie, maar deze ervaring vergeten jullie je hele leven niet. Misschien insprerend genoeg voor een vervolg. Ben benieuwd naar alle foto's en de verhalen.

Goede reis, tot dinsdag, en groeten uit een regenachtig Nibbixwoud,

Cor

• 14 Oktober 2012 - 12:23

Lindy:

Wat zijn jullie goed bezig meiden!! Veel succes verder!

• 14 Oktober 2012 - 12:43

Susan:

Hallo oma!
    Ik mis je wel,maar vind het super tof wat je allemaal doet! Heel veel plezier nog en tot snel!
    Dikke kus van Stan en natuurlijk papa en mama..

• 14 Oktober 2012 - 13:23

Margo En Sjaak Kappelhof:

Hoi meiden wat een belevenis zeg, wat jullie allemaal mogen meemaken. Net wat Cor zegt dit vergeet je je hele leven niet meer! Ben heel benieuwd naar de foto:s en alle verhalen ! Wij wensen jullie een goede terug reis en sterkte met afscheid nemen daar van al die lieve mensen. Groetjes aan Wil wat een man van goud zeg!!!!!! Sjaak en Margo.

• 14 Oktober 2012 - 18:00

Afie En Peter:

Hoi Afrika gangers,wat was het erg stil zonder mijn kwekkende zusjes op Peter zijn verjaardag, al kwamen nu andere mensen wat meer uit de verf, ik heb zin om jullie verhalen te horen, als jullie terug zijn, want jullie zien een compleet andere wereld en beseffen des te meer hoe goed we het hier eigenlijk hebben. Ook al ben je nog zo'n nuchtere Westfries, het doet wel wat met je.Dit blijkt wel uit jullie verhalen, we kijken naar jullie uit. Liefs uit Obdam.

• 16 Oktober 2012 - 08:48

Jeltje:

Ja dat zal zeker een dubbel gevoel zijn. Wat een andere wereld, dat wordt aclimatiseren.... Wat een avontuur, dit zal jullie lang bijblijven. Goeie thuisreis... ben benieuwd naar de verhalen en foto's.
    En.... het is toch wel stil op de afdeling zonder jou, Anja. Welkom terug donderdag.
    Groetjes Jeltje